Belengette a MÁV-Start a csodás nyári menetrendet a Balatonra, erre mivel indul a szezon? Persze, hogy pályafelújítással!

Persze ez nekünk is jó lesz, hiszen ha elkészül, a szegedi vonatok is gyorsabban közlekedhetnek erre. Ne nevessenek, tényleg így lesz, lehet...
Június 18-ától nyári menetrend szerint közlekednek a vonatok. Ez azt jelenti, hogy szinte mindenhonnan az országból közvetlen szerelvények indulnak a Balaton felé. Szegedről is.
Csakhogy az Aranyhíd Expressz-szel az első három hétben egy kicsit kitolnak.
Meg egyébként az összes többi szegedi intercityvel is.
Szombaton indul a 100a vonal újabb felújítása, a tervek szerint Vecsés előtt és után dolgoznak egészen július 10-éig.
Ez azt jelenti, hogy korábban indulnak és később érkeznek a vonatok. Az azonnal módosított nyári menetrend, illetve a szintén egy napra módosított „téli menetrend” értelmében
a szegedi intercityk munkanapokon a Nyugati pályaudvarról tíz perccel korábban indulnak, illetve húsz perccel később érkeznek.
Az előváros jobb kiszolgálása érdekében hétköznapokon megállnak Pilis és Albertirsa állomásokon is.
Hétvégente a Nyugati pályaudvarról tíz perccel korábban indulnak, illetve tizenöt perccel később érkeznek. A hétköznapokkal ellentétben, hétvégente többlet megállás nélkül, eredeti megállási rendjük szerint közlekednek.
De a csúcs nem ez, hanem az S50-es betétjárat! Az meg mi lesz?
A szegedi vonalon közlekedő és a Szolnoktól Debrecen, Nyíregyháza felé közlekedő intercityk ceglédi csatlakozásának biztosítása érdekében, Cegléd és Szolnok között S50-es jelzésű betétjáratok ingáznak majd.
A hajnali vonatokkal vigyázni kell!
- A Budapest Nyugatiból eredetileg 4 óra 3 perckor induló 7020-as személyvonat és
- a Szegedről 4 óra 34 perckor induló 17009-es személyvonat
módosított menetrend szerint, egyes szakaszokon 10 perccel korábban, egyes szakaszokon 9–20 perccel később közlekedik.
Mi van az Aranyhíddal?
Az 1787-es vonat minden nap az alapmenetrendnél 54 perccel korábban, 7:03-kor indul Szegedről Balatonszentgyörgyre. Tizenhat perces Kőbánya-Kispest állomási tartózkodás után indul tovább 10:17-kor. Székesfehérvárra az alapmenetrendhez képest három perccel később, 11:28-kor érkezik. Székesfehérvár és Balatonszentgyörgy állomások között menetrend szerint közlekedik.
Munkanapokon az 1786-os vonat Balatonszentgyörgy és Székesfehérvár állomások között alapmenetrend szerint közlekedik. Székesfehérvárról öt perccel korábban indul, Budapest-Kelenföldre menetrend szerint érkezik. Kőbánya-Kispestről alapmenetrend szerint 19:39-kor indul, megáll Pestszentlőrincen, Vecsésen, 22:20-kor érkezik Szegedre, a menetrendnél 19 perccel később. Hétvégén Balatonszentgyörgy és Székesfehérvár állomások között alapmenetrend szerint közlekedik. Székesfehérvárról öt perccel korábban indul, Budapest-Kelenföldre alapmenetrend szerint érkezik. Kőbánya-Kispestről 29 perces tartózkodás után 20:04-kor indul, és 22:31-kor érkezik Szegedre – az alapmenetrendnél 30 perccel később.
Készüljön arra, hogy nagyobb lehet a tömeg az átlagosnál Ceglédig!
- A szegedi intercityk gyorsvonati része a Nyugati pályaudvar és Cegléd között
- az Aranyhíd Expressz kijelölt kocsijai Kőbánya-Kispest és Cegléd között
felármentesen vehetők igénybe.
Hogy mi mindent csinálnak? Ezeket:
- vágányokat építenek át,
- váltókat cserélnek,
- ágyazatrostálást,
- síncseréket és vágányszabályozást is végeznek,
- karbantartják a felsővezetéket és a biztosítóberendezést, továbbá
- a Dózsa György úti gyalogos és közúti átjárót, valamint
- Vecsés-Kertekalja megállóhelynél a gyalogos átjárót
is átépítik. A kivitelezés a MÁV leányvállalata a MÁV FKG mintegy száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.