Nemcsak a fiatalok körében népszerűek a Thealter alternatív színházi előadásai

A tavalyi fesztivál látogatóinak válaszaiból kiderül, a kitöltők kétharmada Szegedről érkezett az előadásokra, őket a budapestiek követték, nagyjából minden ötödik néző fővárosi volt, de jöttek nézők Magyarország tizenöt vármegyéjének 61 kisebb-nagyobb településéről, sőt a határon túlról, négy országból is.
Az online adatlapot kitöltő nézők kétharmada nő volt, ez az arány az internetes jegyvásárlásoknál is közel azonos. Minden korosztály képviseltette magát, a 20-29 évesek és az 50-59 évesek a legnagyobb arányban.
A válaszadók fele legfeljebb öt előadást nézett meg, de jelentős, 28 százalék azoknak az aránya is, akik 6-10 előadásra is jegyet váltottak, 12 százalékuk pedig tizenötnél is több előadást tekintett meg.
A kérdőívet kitöltőknek a k2 Színház Rebellisek – az ellenállás történetei című előadása, valamint a Yorick Stúdió Lázadni veletek akartam című előadása tetszett a legjobban.
A programkínálattal és az előadások színvonalával, valamint a fesztivál lebonyolításával való elégedettség a kérdőívet kitöltők körében egy ötös skálán egyaránt 4,6, a fesztivállal kapcsolatos tájékoztatással való elégedettség 4,3.

A szervezők nézőkkel történő együttműködésével, segítőkészségével való elégedettség szintje 4,7, a rendezvények körülményeivel – fény, hangerő, tisztaság – való elégedettség 4,56.
A fesztivál programjairól a nézők több mint négyötöde a Thealter Facebook-oldaláról tájékozódik.
Nagyon sokan fogalmazták meg pozitív élményeiket a fesztivállal kapcsolatban. Többen írtak a színvonalas produkciókról, a sokszínű kínálatról.
Negatív véleményként visszatérő motívum a hőség, ami időnként elviselhetetlenné tette a benti játszóhelyek klímáját.
Sokan hiányoltak egy fesztiválközpontot, egy helyet, ahová az előadások után be lehet ülni, ahol a fesztiválozók találkozhatnának egymással.
A fentiekkel egybevágnak azok a válaszok is, amelyek azt részletezik, hogy min kellene változtatni, hogy még sikeresebb legyen a Thealter: korábban közölt program, jobb tájékoztatás, nagyobb hírverés, erősebb marketing – erre igyekeznek az idén nagyobb hangsúlyt fektetni a szervezők.
Nyitóképünk a k2 Színház Rebellisek – az ellenállás történetei című előadásán készült.